ne puteti gasi pe: facebook twitter wordpress youtube picasa
MEDIA ROOM



12.03.2012 | Sectorul cercetarii: cum sta Romania in comparatie cu alte tari?
12.03.2012 | Evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in intervalul 9-23 Mai
07.03.2012 | A aparut numarul 12 al revistei Stiinta si Tehnica
06.03.2012 | Cat de mari sunt taxele scolare in tarile dezvoltate si cat de facil este accesul studentilor la burse si imprumuturi

 vezi toata lista
 

Cat de important este timpul dedicat de parinti educatiei copiilor

SHARE: tweet this

Copiii in varsta de 15 ani ai caror parinti au petrecut in mod regulat mai mult timp cu ei in primul an de scoala au obtinut rezultate mult mai bune la testele PISA din 2009 in comparatie cu restul copiilor arata un raport al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica publicat recent.

Desi cei mai multi dintre parinti sunt constienti de faptul ca o perioada mai mare de timp petrecuta cu copiii lor reprezinta unul dintre factorii care le influenteaza acestora cel mai mult performantele scolare, stresul generat de locul de munca, problemele zilnice cu care se confrunta, precum si impresia ca nu au calificarea necesara pentru a ii ajuta reprezinta tot atatea obstacole pentru parinti in a dedica mai mult timp educatiei propriilor lor copii.

Pe de alta parte, concluziile rezultate din analiza performantelor obtinute la testele PISA arata ca, pentru a obtine rezultate, parintii nu trebuie dedice zilnic foarte mult timp acestor activitati, si nici sa aiba abilitati speciale pentru a ii ajuta pe copii.

Astfel, elevii in varsta de 15 ani ai caror parinti le-au citit carti in mod regulat de cel putin 2 ori pe saptamana cand acestia se aflau in primul an de scoala au obtinut la sectiunea „Lectura” in medie cu circa 25 de puncte mai mult decat restul elevilor, aceasta diferenta fiind echivalenta cu peste jumatate de an de scoala. Nu exista date pentru Romania, insa in randul celor 14 tari pentru care exista date, cea mai mica diferenta a fost inregistrata in Lituania (4 puncte), iar cea mai mare in Noua Zeelanda (63 puncte).

Mai mult, tipul de activitati in care parintele implica copilul este de asemenea important –rezultatele sunt mai bune atunci cand parintele discuta cu acesta despre lucrurile pe care le-a facut in timpul zilei, ii citeste si ii spune povesti, si mai putin bune in cazul in care activitatile se limiteaza la „joaca” cu cuburi-alfabet spre exemplu.

Intregul studiu este disponibil aici.

21.11.2011

Numar de vizualizari: 6356