ne puteti gasi pe: facebook twitter wordpress youtube picasa
MEDIA ROOM



12.03.2012 | Sectorul cercetarii: cum sta Romania in comparatie cu alte tari?
12.03.2012 | Evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in intervalul 9-23 Mai
07.03.2012 | A aparut numarul 12 al revistei Stiinta si Tehnica
06.03.2012 | Cat de mari sunt taxele scolare in tarile dezvoltate si cat de facil este accesul studentilor la burse si imprumuturi

 vezi toata lista
 

Ministerul Educatiei a dat publicitatii modele de teste pentru evaluarea initiala a elevilor in anul scolar 2011-2012

SHARE: tweet this

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului isi propune sa  asigure, incepand cu anul scolar 2011-2012, un instrument de diagnoza pentru orientarea actiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educational - elevul.

In acest scop, in unitatile din invatamantul preuniversitar se administreaza teste de evaluare initiala. Centrul National de Evaluare si Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea initiala, insotite de baremele de evaluare si de notare, precum si de precizari referitoare la specificul testelor. Modelele au caracter unitar si orientativ si au fost publicate joi, 15 septembrie 2011, pe site-ul http://subiecte.edu.ro/2012/.

Cadrele didactice elaboreaza si valideaza, la nivelul colectivului de catedra/comisie metodica, teste de evaluare initiala avand ca reper modelele postate. Pentru disciplinele/ modulele de pregatire profesionala la care exista continuitate in planul-cadru, evaluarea initiala se desfasoara la inceputul semestrului intai, fiind precedata de doua saptamani de recapitulare. In cazul celorlalte discipline, care se afla in primul an de studiu pentru elevi, evaluarea initiala se poate desfasura imediat dupa lectiile introductive.

In acest caz, testul initial va fi unul preponderent atitudinal, dar va cuprinde si itemi prin care se evalueaza competente formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competentelor prevazute in programa.

Rezultatele obtinute in urma evaluarii nu se trec in catalog, se comunica elevilor si parintilor/reprezentantului legal si nu se fac publice. Prin administrarea evaluarii initiale la clasele a II-a - a XII-a/a XIII-a se stabileste un punct de referinta in vederea compararii cu rezultatele Evaluarii Nationale la clasa a VIII-a si a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum si cu rezultatele evaluarilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, prevazute in Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011.

Sursa: edu.ro

16.09.2011

Numar de vizualizari: 4927