ne puteti gasi pe: facebook twitter wordpress youtube picasa
MEDIA ROOM



12.03.2012 | Sectorul cercetarii: cum sta Romania in comparatie cu alte tari?
12.03.2012 | Evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in intervalul 9-23 Mai
07.03.2012 | A aparut numarul 12 al revistei Stiinta si Tehnica
06.03.2012 | Cat de mari sunt taxele scolare in tarile dezvoltate si cat de facil este accesul studentilor la burse si imprumuturi

 vezi toata lista
 

Despre educatie in Cluj in cadrul caravanei Galei Premiilor in Educatie

SHARE: tweet this

Pe 26 mai, Fundatia Dinu Patriciua organizat, in parteneriat cu Scoala Internationala Cluj, o conferinta ce a avut ca scop analizarea sistemului de educatie romanesc in Cluj Napoca. Atat vorbitorii, cat si participantii la  eveniment au reprezentant institutii de invatamant universitare si preuniversitare, ONG-uri care isi desfasoara activitatea in domeniul educatiei si companii care investesc in scoala romaneasca. Conferinta face parte din Caravana de lansare a celei de-a treia editii a Galei Premiilor in Educatie, caravana ce a s-a oprit mai intai in Timisoara (pe 24 mai), Cluj (26 mai), urmand sa ajunga in Iasi (2 iunie), Constanta (9 iunie) si Bucuresti (15 iunie).

“As vrea sa nu ne mai fie teama”

In cadrul conferintei, Simona Baciu – Manager Scoala Internationala Cluj – a spus ca una dintre cele mai mari probleme in momentul de fata este sistemul este alimentat de frica: elevii traiesc cu de teama de a nu-si face tema, profesorii cu aceea de a nu termina materia din programa. Din spusele sale, cu toate ca ne nastem curajosi si curiosi, scoala traditionala ne transforma in indivizi ce pierd din calitatile ce ajuta la dezvoltarea personala (curiozitate, inteligenta emotionala, empatie). Solutia pe care Scoala Internatioana Cluj a gasit-o a fost nu schimbarea programei scolare (care este aceeasi a unei scoli de stat), ci o abordare diferita de predare a materiilor.

In continuarea acestei idei, Marinela Marc (Inspector General Adjunct al Inspectoratului Scolar Timis) a promovat liberul arbitru al profesorilor in predare. Ea a vorbit despre importanta de a aborda la clasa nu doar subiectele propuse in programa, ci si teme pe care elevii le cer, chiar daca acesta inseamna “sacrificarea” unei jumatati de ora de fizica, matematica sau orice alta materie.

“Ne-am setat pe Top 500 universitati, dar ne-am intrebat 500 din cate?”

Daniel David (profesor universitar de stiinte cognitive clinice in cadrul Universitatii Babes Bolyai) a vorbit despre avantajele si dezavantajele in sistemul de invatamant romanesc universitar. Din perspectiva domniei sale, un avantaj al acestuia este gratuitatea – in Romania poti studia la universitati foarte bune gratuit – un aspect pe care multi studenti il uita – fara a depinde de statutul familiei din care provin. De asemenea, nu trebuie uitat ca in topul international QS al celor mai bune universitati din lume, Romania ocupa o pozitie decenta avand in vedere ca universitatile sunt alese din 30.000 la nivel mondial.

Una dintre probleme sistemului de invatamant universitar este lipsa meritocratiei – nu exista o recunoastere a universitatilor bune din Romania, iar aceasta atrage dupa sine o serie de incoveniente (impactul unui absolvent pe piata muncii, componenta internationala).

Totodata, prof. David sustine ca intre facultati si angajatori ar trebui sa existe o comunicare mai stransa si ca angajatorii, inainte de a invinui o facultate pentru pregatirea slaba a absolventilor sai, ar trebui sa ceara din partea profesorilor recomandari pentru studentul respectiv.

Nokia angajeaza tinerii cu “agilitate de invatare”

Adaptabilitatea la noi situatii si provocari este atributul pe care cel mai mare angajator din Cluj il cauta la noii sai angajati, a afirmat Monica Suciu, director financiar Nokia Romania. Munca in echipa si cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat sunt alte doua caractersitici pe care angajatorul le cauta, dar nu le gaseste cu succes, expatii din companie apreciind ca romanii sunt foarte buni individual, “but they are collectively stupid”, lipsindu-le abilitatea de a lucra in echipa, de a accepta si oferi feedback constructiv.

Tot in cadrul conferintei, Adina Cristea (coordonator YputhBank Romania) a vorbit despre faptul ca ONG-urile sustin scoala prin faptul ca dedica mai mult timp indivizilor, nu colectivului, ele ascultand fiecare elev in parte.

Toate concluziile conferintelor Caravanei Galei Premiilor in Educatie vor fi centralizate intr-un raport ce va fi dat publicitatii dupa data de 20 iunie.

27.05.2011

Numar de vizualizari: 5454